29 octubre, 2012

Codium bursa. "Boinas de mar o almohadillas"


codium bursa
Cargado originalmente por ELANIO
L'altre dia va haver temporal a la platja de la Fosca i vam estar mirant tot el que el mar havia arrosegat fins la platja. De sobte vaig veure  una mena de "pomes verdes esponjoses" que semblaven esponges de mar petites. Eren verdes i si les punxaves s'enfonsaven com si estiguessin mig buides o plenes d'aigua només.
N'hi havia moltes, li vaig preguntar al papa si eren esponges de mar??
El papa se les va quedar mirant i em va dir que sí que semblaven esponges o "tomaquets verds", però que no estava del tot segur. No li veia els "porus" o forats que normalment tenen les esponges. Em va dir que s'ho miraria en algún llibre o en Internet i m'ho diria mes endavant.
El papi va esbrinar que en realitat eren ALGUES VERDES amb forma i aspecte esponjós. En català se'n diuen "boines" pel seu aspecte tou i que es deforma quan porten un temps a l'aire.
 Es veu que viuen fixades als fons rocosos o sorrencs. Ja coneixem un altre ésser viu marí de la Fosca, "les boines de mar".
El papi les va punxar en un pal i les vam posar en els nostres cubells. Vam fer una "composició floral" molt bonica.
Us agrada??

JARA PÉREZ GÁLVEZ

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Vistas de página en total