20 marzo, 2011

Les meves passejades en bici per la ciutat: les subhastes de peix de Montgat!!

 
 De tant en tant m'agrada aprofitar que no treballo alguns dies entre setmana per agafar la bici i passejar tranquilament pel litoral barceloní i rodalies. Algunes vegades em dedico a passejar cap al sud i resegueixo totes les platges barcelonines passant pel Port olímpic i l'entranyable Barceloneta amb el seu ambient cosmopolita.

Altres vegades em dirigeixo cap al nord, cap a Sant Adrià del Besós. Després de passar la zona del FORUM sovint agafo la desembocadura del riu Besós i "enfilo" el carril bici que resegueix les lleres del riu aigües amunt i "remonto" el riu cap a Montcada i Reixach. Normalment aquest és el meu límit ja que el fet d'anar amb una bici de passeig plegable amb rodes petites no dóna per fer grans trajectes. Quan el parc fluvià ja s'ha acabat i deixa d'haver carril bici has de seguir pels marges per uns corriols de terra envoltat de vegetació ruderal.
És una excursió molt agradable, un petit trajecte d'anada i tornada pel nostre riu, un riu força contaminat però que és el que tenim!! No està tan mal si acceptes la seva condició urbanita i el situes en el seu context.

Però el trajecte que més m'agrada fer és el que deixa enrera Sant Adrià del Besós, segueix cap a Badalona i ja en direcció al Maresme s'endinsa en les platges i litoral de Montgat.
A banda del passeig superagradable de tota la rambla de Badalona, amb les seves terrasses i bars i el seu ambient popular (sense oblidar la singular fàbrica d'ANÍS DEL MONO!!), tenim la gran sorpresa de la passejada que és el MERCAT O SUBHASTA DE PEIX DE MONTGAT!!
 
Ho vaig descobrir per casualitat fa ara 2 anys, penso que eren les 12:30 h o prop de les 13:00 h quan vaig veure com els pescadors d'una "cofradia" colocaven amb molta cura les safates amb el peix que acavaben de pescar!1 PEIX FRESC EN SUBHASTA!! Els clients, majoritàriament gent de certa edat, i curiosos diversos s'anaven seient al voltant fins que tenia lloc la subhasta.... Ho vaig trobar tan fantàstic que es fes com si no hagués passat el temps mai....Com segurament es va fer tota la vida per tot el litoral barceloní: el maresme i les pròpies platges de Barcelona abans que la ciutat li girès l'equena al mar.
L'escena et transporta a altres èpoques i a altres valors, quan la gent tenia temps per anar a comprar peix fresc a la mateixa platja o a improvissades llotges cassolanes.
Des de que vaig descobrir aquesta subasta s'ha convertit en el meu objectiu de les meves passejades pel litoral. Ara sé que les fan sempre a la mateixa hora - al migdia, sobre les 13:00 h - i tots els dies, de dilluns a divendres. Un luxe que em produeix una sensació de relax, de plaer, una mena de "chute" d'endorfines realment curiós!! Si quan torno en quedo a dinar en una de les terrasses de la rambla de Badalona, llegint el diari, llavors aquell matí és senzillament rodó, perfecte.

La subhasta de peix a Montgat  és un d'aquests espectacles que per un vogeur professional com un servidor és un plaer irrenunciable.
 

1 comentario:

  1. Que bien vives guapo! Mientras los demás estamos currando.

    ResponderEliminar

Vistas de página en total