09 agosto, 2016

Vol en Parapent a la Vall d'Àger i la Serra del Montsec (Pre-Pirineu de Lleida)

4 d'agost del 2016, Àger.


Em trobo a l'Escola de Parapent d'Àger on té la seu central l'empresa "Entrenúvols" .
Hem vingut fins aqui per poder fer realitat un petit somni que tenia des de sempre. Aquest somni no és un altre que volar durant una estona  de forma similar a com fan les grans aus planejadores (les aus rapinyaires, les cigonyes o els gavians per exemple).ll

Des dels anys 80 quan vaig aficionar-me a l'ornitologia he seguit amb la vista- durant mitja vida - els vols dels voltors i les àligues, els vols de les cigonyes i d'altres aus que aprofiten el corrents tèrmics ascendents de l'aire per poder planejar sense esforç i cobrir grans distàncies.
Gairebé tothom se sent fascinat pel vol de les aus. Quan veus la facilitat pasmosa amb la que les  aus de gran envergadura com els voltors o les grans àligues poden planejar sense quasi moure les ales et venen unes ganes irrresistibles d'imitar-los, de ser au per uns instants màgics!! Què maco poder fer-lo, no?

Doncs això és precisament el que vaig poder fer el passat 4 d'agost en la Vall d'Ager. Imitant al màxim la tècnica d'aquestes aus  volant en cercles (els famosos "cicleos" que diem en castellà els aficionats a l'ornitiologia). Cercles ascendents aprofitant els corrents d'aire calent  que es generen en l'atmosfera . Sembla que pugessis per una invisible escala de cargol i puges i puges sense esfoç aparent fins a dalt de tot fins que s'acaba aquesta "tèrmica". Quan surtes de la "tèrmica" et deixas anar planejant fins troba-ne una altra.

Per primer cop a la meva vida he pogut experimentar i sentir en el meu propi cos  una sensació similar a la que segurament sentiran aquestes aus.
Veure el món amb els seus ulls (és una forma de parlar perquè elles - les aus - tenen una vista molt superior a la nostra).

Ha estat una experiència inolvidable i que tothom hauria de fer almenys un cop a la vida!!

Meravellós, de moment la sensació més fascinat que he sentit a la meva vida de llarg (més que bussejar amb bombones d'oxigen fins 22 m de fondària a la Costa Brava).

Gràcies a tots els amics i companys que m'han fet aquest fantàstic regal pel meu aniversari.

I gràcies a Joan, el meu instructor-pilot del parapent biplaça,  per la seva professionalitat i simpatia. Nano, ets un crack!!

I mil gràcies com sempre per a tú Silvia que estàs darrera de tots els moments feliços que gaudeixo des de fa tants anys! Gràcies, t'estimo.
















1 comentario:

  1. También estuvo genial verte volar y aterrizar suavemente, las telerinas y yo disfrutamos mucho imaginando lo bien que te lo estabas pasando!

    ResponderEliminar

Vistas de página en total